Ei millään meinannut jaksaa herätä tänä aamuna. Kello sai piipata moneen otteeseen, ennenku tajusin mikä ääni häiritsee untani.

Tosin illalla uni ei meinannut tulla silmään, ei sitten millään.
Kehitin itselleni illan mittaan ahdistuksen siitä, että mietin juoko mies liikaa.
Mä en halua ympärilleni enää alkoholi ongelmaisia. Riitti kun oma äiti aikanaan joi liikaa ja myöskin tytön isä oli meidän yhdessä olo aikana joka ikinen ilta kännissä, sitä myöten myös aina vihainen ja lopulta myös tuli väkivallan merkkejä. Onneksi tytön isä tuli jossain välissä meidän eron jälkeen järkiinsä ja tajusi ongelmansa viinan kanssa, nyt on ollut täys raitis jotain kaks-kolme vuotta. Ja sitten mä seukkasin pari vuotta sitten vähän aikaa yhden miehen kanssa muutaman kuukauden ja silläkin loppujen lopuksi oli paljon enemmän illan viettoja pullon kanssa kun mun kanssani.

No, joka tapauksessa. Mieheni ei siis ryyppää, kuten nää edellä mainitut tekivät päivittäin, hän juo kuitenkin joka ilta yhden olut tölkin, puolen litran sellaisen. Sitten hän sai veljeltään synttärilahjaksi ison pullon viskiä, jota on nyt muutamana peräkkäisenä iltana ottanut myös lasillisen pari.
Ei siinä varmaan vielä mitään ongelmaa ole, mut mua rupee häiritsemään kun joka ilta pitää saada se tölkki käteen. En muista milloin olisi ollut ilta ilman olutta.

Ehkä reagoin liian herkästi ja voimakkaasti menneiden takia. En tiedä mikä on normaalia käyttöä ja mikä ei. Itse käytän melko harvoin, joskus maistuu sidukka, joskus on ostettu punkku pullo tai jotain miestä väkevämpää, kun muksut olleet molemmat pois meiltä. Mut ei mun ole tarve joka ilta saada juoda. Voin helposti olla monta kuukautta ilman mitään, toki on kiva vaihtaa "vapaalle" kun tyttö on isällään ja silloin vähän rentoutua. Mut ei joka ilta!

Ehkä mä pelkään sitä et kohta se yks olut ei riitä ja tarvitaan kaks, sitä seuraa kolmas, neljäs jne... Ja sitten mun elämässäni on taas alkoholisti. Ja mietin koko ajan, että onko jo, lasketaanko ongelmaksi jo tuo yksi tölkki päivässä, kun ei ilmankaan osaa olla.

Pitäs varmaan unohtaa koko juttu.